2013. 04. 10.
Az utolsó napot az iskola géptermében kezdtük. Késöbb meglátogattuk az újonnan megnyilt (sajnos átmenetileg korábban bezárt) Petőfi Sándor Múzeumot, ahol határontúli vendégeink sok érdekes dolgot tanulhattak Aszód történelméről és Petőfi iskolaéveiről. Láttuk a költő tanulmányi előmeneteleiről szóló dokumentumokat: a bizonyítványokat, a Matrikulát - a korabeli osztálynaplót -, amit Koren István, Petőfi tanára nagy gondossággal kezelt. A szomszédos épületben talált otthonra az a képzőművészeti kiállítás, amelynek magvát a költőről készült portrék adják.
Ezután megtekintettük az Aszód főterével szemben álló kastélyt. Innen tovább indulva meglátogattuk az 1848-49-es forradalom emlékművét. A főutcán végigsétálva megálltunk Petőfi nagyapjának vágóhídjánál, és a költő egykori lakhelyénél,a Neumann-háznál.
Az iskolába visszatérve bemutattuk az elmúlt hét képeit az iskolánk igazgatójának, aki a bemutató után röviden búcsúztatta az Erdélyieket. Ezután a programban résztvevők búcsút vettek egymástól, és elindultak haza.
írta: Borka Gergely,Tóth Dávid, Kovács Katalin
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
A Bethlen Gábor Alapítványkezelő Zrt. 2012-ben pályázatot írt ki a trianoni határokon innen és túl élők kapcsolatát segítendő. (Lásd: www.hatartalanul.eu)
Iskolánk, az aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, Gépészeti Szakközépiskola és Kollégium a szakképző iskolák együttműködési programjának részeseként
672. 850 forint, vissza nem térítendő támogatást nyert.
Aszódról 7 informatikus indul Erdélybe 2013. április 2-án, ahol együtt dolgozik majd 7 gasztronómussal.
Április 6-án együtt indulnak majd Magyarországra, ahol 10-éig folytatják a közös programot.
A HATÁRTALANUL PÁLYÁZAT pontos címe:
Informatika és gasztronómia avagy egy székely-magyar étterem terve
Vagyis: Az aszódi informatikus és a kézdivásárhelyi gasztronómia szakos diákok közösen elkészítik egy székely-magyar étterem komplex tervezetét. Útjuk során dokumentálják Verespatak drámaian alakuló sorsát. Magyarországon borvidéket látogatnak (Eger környéke) és találkoznak Budapest történelmi nevezetességeivel.
Az előkészítési szakaszban meg kellett ismertessük diákjainkat a részfeladatokhoz kapcsolódó ismeretekkel. Épületek tervezése, térrendezés és lakberendezés, éves vendéglátós programterv, elektronikus rendelésfelvétel, reklám és marketing, speciális honlapok készítése, rendezvényszervezés, asztalfoglalás interneten keresztül, gasztrokultúra, készletezés stb.
A témához szakkört (virtuális szakkört) gründoltunk, ami segített a rátermettek kiválasztásában is. A Facebookon 2012 novemberében létrehoztunk egy zárt csoportot, és felosztottuk a feladatokat. A diákok a legnagyobb szabadságot kapták: ez azt jelenti, hogy szinte mindent maguk csináltak-csinálnak. Mára mindenki megtalálta a szívéhez-eszéhez legközelebb álló témát. Az alábbiakban maguk számolnak be a helyzet - mindenkori - állásáról.
Balogh Péter - projektvezető
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése